Köpvillkor

Dessa allmänna avtalsvillkor gäller för alla kommersiella transaktioner som utförs i vår virtuella butik, PoolerOvanMark.se, nedan Säljaren. För mer information om Säljaren och vår Integritetspolicy, fortsätt läsa det här avsnittet som visas längst ner på varje sida av denna webbutik.

Vi ber dig att läsa dessa Köpvillkor och vår Integritetspolicy noggrant innan du gör din order. Om du inte godkänner alla Köpvillkor och Sekretesspolicyn, bör du inte beställa.

 

1. Identifiering

Säljaren är en affärsenhet inom EYAROC COMPANY SL, med VAT ESB06590913, med adress på C/ PANAMÁ nr 28 06011 BADAJOZ (SPANIEN). Registrerad i Handelsregistret i Badajoz, Volym 505, Faktura 116, Avsnitt 8, Sida BA-22.633, Inskription 1.

Alla meddelanden kan riktas till det registrerade kontoret, till telefon 08 420 023 23 eller e-postadressen info@poolerovanmark.se.

 

2. Verksamhet

Säljaren ägnar sig åt distansförsäljning, helst online.

 

3. Innehåll och information på webbplatsen

Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst ändra det kommersiella erbjudandet som presenteras på webbplatsen (modifieringar av produkter, priser, kampanjer och andra kommersiella och tjänstvillkor), alltid med hänsyn till den försäljning som redan har gjorts och betalats i förskott. Säljaren gör allt för att inom sina medel erbjuda informationen på webbplatsen sanningsenligt och utan tryckfel. I händelse av att ett fel av denna typ när som helst uppstår, aldrig i enlighet med säljarens vilja, kommer det att korrigeras omedelbart.

Fotografier. Vid produkter med variationer eller mått (exempel: ovan mark pooler, filter, anslutningar) motsvarar det visade fotografiet en av de tillgängliga variationerna och kan skilja sig från de andra variationerna som finns för samma produkt.

4. Försäljningssystem

För att göra ett köp kan kunden välja mellan olika sätt att skicka sin order till oss:

• Internet via ”kundvagnen”

• Via telefon till kundtjänsttelefonen: 08 420 023 23

• Via e-post till info@poolerovanmark.se

 

5. Tillämpliga skatter

Priserna på de produkter som visas på säljarens webbplats inkluderar Moms som, i förekommande fall, är tillämplig.

Inköp som ska levereras inom någon av Europeiska unionens medlemsstater kommer att vara föremål för Moms.

Inköp som ska levereras till territorier utanför Europeiska unionen eller till territorier där deras beskattning inte är föremål för Moms är undantagna från Moms.

Likaså köp som görs mellan företag som tillhör Europeiska unionens medlemsstater, där kunden är registrerad i det europeiska VIES-systemet (verifierat på https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/ ), kommer att faktureras undantaget från Moms.

 

6. Betalningsmetod

Kunden kan betala för sina inköp genom följande betalningsmetoder:

transferencia-bancaria

Banköverföring. Du kan skicka överföringar via din bank till ett av våra bankkonton, vars uppgifter ska skickas när din beställning är slutförd.

Konto- eller kreditkort. Betalningar kan göras, antingen genom Visa eller Mastercard, via vår virtuella TPV, som är krypterad med 128 bitars SSL-säkerhet.

paypal

PayPal. Du kan betala med PayPal så länge du har ett eget konto på den plattformen.

Betalning därigenom är tillåten med alla typer av kredit- eller kontokort, utan att behöva ha ett konto därtill.

klarna

Klarna. Med Klarna kan du betala när och hur du vill. Nu kan du också välja att betala i tre omgångar eller efter att produkten har levererats till dig. Läs mer om det här.

 Minsta beställningsbelopp, exklusive frakt, är 500 kronor.

Notera: För att förhindra eventuella bedrägerier, i vissa fall förbehåller vi oss möjligheten att begära en specifik betalningsmetod för kunden om kundens identitet inte är pålitligt bevisad.

Viktig information för företag med VAT inom gemenskapen

Vår webbplats fungerar genom att inkludera VAT automatiskt, eftersom våra vanligaste kunder är enskilda.
Om du har ett företag etablerat i Sverige, och om företaget har ett giltigt VAT är det möjligt att göra en faktura utan skatt, i enlighet med gällande lagstiftning. Ditt VAT nummer måste vara giltigt i VIES-systemet (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do).

För att göra din beställning och få den skattefri, måste du kontakta oss via vår kundtjänst INNAN du gör din beställning på vår webbplats, så genererar vi en personlig offert för din beställning utan skatter.

 

7. Frakt sätt, kostnader och leveranstid

Säljaren skickar oderna till sina kunder via olika transportföretag med erkänd nationell och internationell prestige (DHL, Dachser, GLS, Fedex, UPS, enligt varje order). Leveransdatum till kundens adress beror på tillgängligheten för den valda produkten och fraktområdet. Leveranstiden och eventuella transportkostnader kan konsulteras i filen för varje produkt. Innan du bekräftar din beställning kommer du att informeras om de fraktkostnader och transporttider som motsvarar din beställning. Transporttiderna kan dock ändras av särskilda incidenter under transportören (brott, dåligt väder eller liknande orsaker) och av svårigheter vid leverans av varor (frånvaro hemma, felaktiga eller ofullständiga leveransdata). Tänk på att kombinationen av produkter från olika märken kan öka transportkostnaderna.

Kunden måste i varje beställning tillhandahålla en unik och exakt leveransadress. I händelse av att leveransadressen är felaktig, ansvarar kunden för utgifterna som genererats genom att skicka paketet igen. Kunden måste tillhandahålla en kontaktmobiltelefon, från samma land där leveransen levereras och som närvaras av en person som talar landets officiella språk. Om en order inte kan levereras av skäl utanför vår kontroll kommer vi att kontakta dig för att erbjuda dig den bästa möjliga lösningen.

Vi skickar inte beställningar till postlådor.

Leveranstiden kan ökas med 1 eller 2 arbetsdagar för städer med mindre än 20 000 invånare eller som ligger på mer än 25 km från provinshuvudstaden.

Kom ihåg att för alla paket över 20 kg och särskilt leveransen av alla palleterade beställningar, som större pooler, levererar transportföretaget det endast på gatunivå. Den avtalade transporten sker uteslutande till ingångsportalen på gatan i ditt hem. Kunden måste ta ansvar för transporten av produkten från sin portal till sitt eget hem. Våra produkter levereras i lastbilar och den markerade adressen måste vara tillgänglig för dem. Om det finns svårigheter på tillträde (som inte är asfalterad, farlig eller trång tillgång, etc.) och det inte är möjligt att levera till den markerade adressen, kommer det att lämnas så närmaste som möjligt, utan ansvar för eventuella extra avgifter med anledning av det. På detta sätt, om Kunden vägrar att ta emot artikeln med ovan angivna villkor och en retur av leveransen genereras, kommer alla transportkostnader att debiteras i sin helhet, både för leverans av beställningen och för retur.

Beställer du flera artiklar samtidigt kan leverans utföras från flera ställen i systemet så att du kan få flera leveranser utan några extra kostnader och i syfte att minska leveranstiden så mycket som möjligt.

Vid mottagandet av leveranserna är det viktigt att se till att alla lådor har kommit i perfekt skick. Om det upptäcks tecken på fuktighet, brott i någon av dem eller prov på att de har öppnats eller manipulerats, vänligen ange det på följesedeln INNAN DU SKRIVER UNDER, och kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt.

Säljaren ansvarar inte för merkostnader eller returer till följd av särskilda skatter på destinationen, tullen eller liknande. Kunden måste själv betala de tullkostnader som leveransen kan medföra, och bär returkostnaderna i händelse av att kunden inte är nöjd.

Vårt företag kommer inte att vara ansvarigt för förseningar orsakade av tillverkningen, försändelse eller leverans på grund av nödfall utanför vårt företag, vi erbjuder alltid till kunden, när som helst, möjligheten att annulera sin beställning och få en återbetalning utan kostnad, så länge beställningen hade inte skickats.

Vi skickar till stora delar av Europa. Tveka inte att kontakta oss vid eventuella speciella fraktbehov.

 

8. Viktiga överväganden när det gäller monteringen av våra produkter.

Eftersom många av våra produkter kräver komplex montering, rekommenderar vi att du läser bruksanvisningen och kontrollerar att du har fått alla delar innan du börjar montera produkten.

Om du behöver utföra något arbete för monteringen av våra produkter, se till att du har fått produkten i perfekt skick innan du utför dem.

 

9. Kundens rättigheter

Kunden har möjlighet att avbryta sin beställning när som helst och utan kostnad, förutsatt att avbeställningen meddelas innan beställningen har överlämnats till transportören för leverans. När det gäller personaliserade produkter, tillverkade speciellt för kunden (där kunden kan ändra text, form, färg, storlek osv.), måste avbokningen utan kostnad ske före tillverkningen av nämnda artikel.

 

10. Ångerrätt och returrätt

Om Kunden inte är nöjd med sitt köp, har han en period på 14 kalenderdagar från dagen för mottagandet av beställningen för att utföra sin ångerrätt, utan att behöva ange orsaken till det.

Kunden måste returnera produkterna till oss på den adress som vi kommer att ange när hans beslut att säga upp avtalet har mottagits, utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 kalenderdagar från den dag då kunden meddelar sitt beslut att återkalla kontraktet, och ta ansvar utöver kostnaden och hanteringen av nämnda leverans.

Säljaren förbehåller sig rätten att avvisa returer som kommunicerats eller skickats utanför de fastställda tidsfristerna eller produkter som inte är i samma skick som de mottogs av kunden (exempel: smutsiga, trasiga eller repade produkter). Produkten ska betraktas som en helhet, oavsett monteringsdelar den innehåller.

För att göra en retur måste produkten vara i perfekt skick och i originalförpackningen, eftersom produkten annars kan drabbas av en värdeminskning.

När returen har mottagits och produkterna är i perfekt skick fortsätter vi att återbetala hela beloppet genom samma betalningsform som kunden använder, inom en period på mindre än 14 kalenderdagar.

Ångerrätten gäller inte för anpassade produkter som tillverkats specifikt för varje kund, till exempel täckningar gjorda enligt de åtgärder som tillhandahålls av kunden. I denna typ av beställning kan produkten endast returneras med ett bevisat tillverkningsfel.

För returförsändelser som inkluderar kemiska produkter är kunden skyldig att transportera dem genom ett ADR-transportföretag (specialtransport av farligt och / eller brandfarligt gods). Transport av dessa produkter med standardkurirer, postkontor eller till och med privat transport är förbjudet enligt lag.

För händelser relaterade till retur av varor köpta i vår butik kan du kontakta vår kundtjänst via e-post: info@poolerovanmark.se.

Nedan hittar du ett modellformulär som du kan använda för att utöva din ångerrätt.

ÅNGERBLANKETT

 

11. Elektronisk fakturering

När kunden gör en beställning på vår webbplats och deras beställning hanteras, kommer de att få en e-postavisering som informerar dem om att en elektronisk faktura har genererats i förhållande till deras beställning.

Kunden kan ladda ner den elektroniska fakturan direkt från sitt kundområde, eller begära den via e-post till vår kundtjänstavdelning. Om kunden vill få en pappersfaktura kan de begära att den skickas via vanlig post.

 

12. Garanti

Säljaren garanterar sina produkter, under de lagligt fastställda villkoren, under en period av två år från leveransdatumet. Kunden måste informera säljaren om bristen på sin produkt inom två månader efter att han fått kännedom om den. I händelse av en defekt produkt under garantin kommer Säljaren att utföra reparation eller utbyte av densamma, antingen direkt eller genom de tekniska / kundservice av de representerade varumärkena, procedurer som är gratis.

I de produkter där tillverkaren erbjuder en utökad kommersiell garanti måste kunden, när den lagliga garantiperioden har slutat, kontakta produkttillverkaren direkt genom information som tillhandahålls i nämnda produkten.

Brister orsakade av vårdslöshet, slag, felaktig användning eller manipulation, olämplig spänning eller material som utsätts för slitage på grund av normal användning omfattas inte av garantin.

När användningen av garantin är motiverad, kommer reparation, utbyte av artikeln, minskning eller uppsägning av kontraktet att väljas enligt de lagligt fastställda villkoren.

Garantin tappar sitt värde i följande fall:

- En del av uppgifterna på garantin eller på inköpsfakturan ändras, modifieras eller ersätts.

- Om både identifieringsnumret eller den garanterade enheten manipuleras eller repareras utan att den Tekniska Tjänsten informeras.

För att kunna använda garantin måste kunden presentera inköpsfakturan eller beställningsdata för att identifiera köpet entydigt. För att få garantins överensstämmelse, kontakta säljaren via e-post på info@poolerovanmark.se. De nödvändiga kostnaderna kommer att bäras av säljaren.

 

13. Kundens skyldigheter

Kunden åtar sig att alltid tillhandahålla korrekt information om de begärda uppgifterna i användarregistreringsblanketterna eller att göra en beställning och att hålla dem uppdaterade hela tiden.

Kunden förbinder sig att acceptera alla bestämmelser och villkor som ingår i dessa Allmänna avtalsvillkor, med förståelse för att de innefattar bästa möjliga service för den typ av aktivitet som utförs av Säljaren.

Kunden förbinder sig att hålla sina personliga åtkomstkoder till vår webbplats konfidentiella och med största omsorg.

Kunden åtar sig att möjliggöra leverans av order genom att ange en adress där order kan levereras inom det vanliga leveransschemat för varor (måndag till fredag från 10:00 till 14:00 och från 16:00 till 19: 00), vilket ger en bred och rimlig tid. Transportföretaget är inte skyldigt att leverera din beställning utanför dess normala leveranstid. I händelse av att Kunden bryter mot denna skyldighet kommer Säljaren inte att ha något ansvar för förseningen eller omöjligheten att leverera den beställning som Kunden begär.

Kunden är skyldig att förse säljaren med ett giltigt telefonnummer från samma land där deras beställning ska levereras och närvaras av en person som talar det officiella språket i destinationslandet.

 

14. Information om bortskaffande av elektroniskt avfall (RAEE)

Det är inte tillåtet att kasta elektrisk och elektronisk utrustning ("EEE") i hushållsavfallsbehållare, i någon annan som inte är särskilt avsedd för den eller på allmänna vägar. Batterier och ackumulatorer som inte är anslutna till EEE måste separeras från dem. Kunden kan leverera batterierna efter användning och efter eget val till specifika insamlingsställen. Avfall EEE ("WEEE") måste åtföljas av följande symboler för att indikera att de överensstämmer med direktiv 2012/19 / EU, kungligt dekret 110/2015 och andra regler som kan vara tillämpliga ("WEEE-föreskrifter") i Elektrisk och elektronisk avfall ("WEEE"), inklusive identifiering av skadliga ämnen, särskilt "Cd" för kadmium "Hg" för kvicksilver och "Pb" för bly:

Följaktligen kan kunden vid köp av en produkt som har status som EEE, i enlighet med det föregående, leverera WEEE av motsvarande typ (enligt villkoren i tillämpliga regler) till säljaren vid punkten. leverans av EEE eller på klientens adress där EEE levereras. I händelse av att kunden kräver insamling av WEEE i sitt hem, måste de begära det från säljarens kundtjänst innan beställningen görs.

Kunden måste packa EEE på ett säkert sätt för sin transport, med hjälp av ett stabilt paket som förhindrar rörelse av de inre elementen, kan göra detta och om nödvändigt fylla paketet med fyllnadselement (till exempel tidningar). Kunden måste se till att de vid leveransen av EEE är separerade från de batterier och ackumulatorer som var borttagbara, samt att eliminera deras motsvarande personuppgifter.

Bestämmelserna i detta avsnitt utförs utan att det påverkar användarens rätt att fritt deponera WEEE utan kostnad på de insamlingsställen som specifikt har inrättats av lokala myndigheter och tillverkare av EEE i enlighet med bestämmelserna i gällande bestämmelser.

 

15. Tillämplig lagstiftning och behörig jurisdiktion

Dessa allmänna villkor regleras av spansk lagstiftning och jurisdiktion. På samma sätt, som en enhet som följer Confianza Online och i villkoren i dess etiska kod, i händelse av tvister rörande online-kontrakt och reklam, dataskydd, skydd för minderåriga, kan kunden tillgripa Confianzas system för tvistlösning utanför domstol Uppkopplad (www.confianzaonline.es).

På samma sätt kan alla anspråk också lämnas in på den europeiska onlineplattformen för tvistlösning.

 

 

 

 

Confianza Online

Företaget följde Confianza Online,

Maximal säkerhet för dina onlineköp.